Не съм съгласна

Нито съм първия, нито последния човек, който ще пише по темата за засилващия се натиск върху медиите, едрия и дребния бизнес в България, както и върху индивидуални граждани с всякакви средства, включително полиция, съд и прокуратура. На които междувпрочем плащаме ние. И ако изобщо това може да мине под евфемизма „натиск“.

Не смятам обаче, че трябва всичко това да се подминава с мълчание, защото някой друг ще го каже днес. Дълг на всеки един гражданин е да пази правата си, демокрацията и демократичните механизми и Конституцията. И понеже днес ще се закълне новия главен прокурор, който не успя да изчисти съмненията, че е част от същата група хора, която използва държавните механизми, институциите и бюджетни средства за произвол и действия в нарушение на законите на републиката, аз се чувствам длъжна да кажа, че не съм съгласна с това.

Новият главен прокурор ме кара да се чувствам допълнително несигурна, без доверие в нито една от институциите, която е длъжна да ме защитава като гражданин и човек и заради което плащам немалко данъци. Не съм преминала все още в сивия сектор, нито съм пуснала документи за Канада, но все по-често ми минава мисълта, че не искам да работя няколко месеца, за да ме вика полицията, понеже пускам сигнал до прокурора за извършено престъпление и да ме пита защо сигнализирам и коя съм аз, че да го правя.

Не искам да живея в монополизирана с неясни, може би мръсни капитали икономика. Не искам да живея в страх, че ако бъда нападната няма кой да ме защити, но ако съм неудобна, защитния механизъм ще се обърне срещу мен. Не искам да ме управляват хора, които лъжат безнаказано и с усмивка как те нямат общо с този гейт, онзи гейт, с дюните, горите, пистите, пушенето, амфетите, цифровизацията, контрабандата, с кумеца си, майка си, баба си и апартаментите си. Които да развозват като шутове за забавление отбори селски футболистчета за моя сметка, а после да ми обясняват, че трябва да си стягам колана и да живея в страх, престъпност и мизерия.

Не искам да живея в държава, в която полицейската акция се използва за ПР акция, за отвличане на вниманието от поредния корупционен скандал и откровена кражба, за натиск и терор и като средство за бизнес транзакции и увеличаване на пазарни дялове.

Живяхме в държава на мутри, на куфарчета, на величия, на юпита, на руменпетковци, на ченгета, на пълни глупаци и абсолютни бандити, но отдавна, поне от 22 години насам не бяхме живяли в толкова изпразнена от смисъл държава. С фиктивни институции, които не са това, което са, неграмотен и зависим парламент, който обслужва интересите на точно няколко човека и протестира сам срещу себе си, прогнила и неработеща съдебна система, фалшиви и издържани с мои пари медии, подменени пазарни механизми, монополи на мутрите и потъпкани човешки права и достойнство.

На 10ти януари 1997ма година за последно излязохме масово, за да се противопоставим на страха, корупцията и арогантното до безкрай отношение на един, както смятахме временен партиен и бизнес елит. 16 години по късно на 10ти януари 2013та ще се закълне за главен прокурор човек, който е въплъщение на този явно победил елит.

Това, което ще кажа днес е – не съм съгласна Главен прокурор да е човек, върху когото има и сенчица съмнение.

И не съм съгласна да живея по този начин.

П.С. Ще има въпроси  – ами хубаво, от тук какво, какво предлагаш и каква е алтернативата. Алтернативата сме ние. Държавата и отказът от нейната нормалност са функция на желанието на нейните граждани да имат или нямат такава.

About nervousshark

Блогър-гурман, с интереси в политиката, соцално-икономическите процеси и хубавите храна и напитки
Публикувано на коментар, политика и тагнато, , , , , . Запазване в отметки на връзката.

19 Responses to Не съм съгласна

  1. Santa каза:

    Поздравления за хубавия материал, много точно казано! Надявам се че грубата планирана национализация на Булсатком ще накара хората най-накрая да проумеят кой кой е. Подкрепям Българският оператор Булсатком. Защото смятам че това което се прави с тях е подлои и нечестно и защото тенденцията всяка фирма която не е на ГЕРБ да се мачка с държавни инструменти като полиция, прокоратура и данъчни вече започна много лесно да се преглъща от народа.

  2. Zaro каза:

    ма звучиш като някой да те е вързал в тая държава ? :)

    • nervousshark каза:

      звуча като да не искам да плащам данъци повече.

      • Veselin каза:

        Каквато ти е голяма устата, току виж са ти пратили 20 барети по подозрение в данъчни престъпления :)

      • Zaro каза:

        :D (y) много правилно …

      • Patilan каза:

        И какво си въобразяваш че ще стане като спреш да плащаш данъци?

        Има два варианта:
        – Държавата ще се реформира и ще започне да работи за хората
        – Държавата ще продължи да работи за този който плаща (под масата)

        Първият вариант съществува само във фантазиите на хората. Тези фантазии са всъщност подсилени от 500 години турско … владичество, където хобито на всеки поданик е било да укрива данъци.

        Реалността, базирана на факти, е че ВСЯкА държава на тази планета работи за този който и плаща.

        Трябва да си пълен идиот да си въобразяваш че ще получиш нещо без да си платиш – това е мечтата на тариката!

        • nervousshark каза:

          Ще си тарикаствам и ще получа едни пари отгоре, докато останалите чакат още 500 години реформи и затъват все повече в мизерия. Примерно.

          Ако аз искам реформи, но всички останали отказват да се ангажират с тях (90% от обществото), аз длъжна ли съм да наливам пари в пробита каца, или следва да последвам егоистичния си инстинкт, който ми казва че следващите 30 години, което е горе долу оставащия ми качествен живот няма нужда да плащам за неща, които не получавам? И мога да инвестирам тези пари в допълнително пенсионно и здравно осигуряване?

          Общо-взето така стоят нещата – от едната страна добро възпитание и желание да си добър гражданин, от другата – естествен егоизъм.

          • Patilan каза:

            Ключовият момент от това което пишеш, е това че 90% от обществото не искат да се реформират. Обществото и хората са проблемът, а не държавата. Това което визираш като държава е всъщност един чиновнически апарат – нищо повече. Този чиновнически апарат е съставен имено от тези хора за които говорим.

            Ако условно се съгласим, че проблемът са 90% от хората в Б-я, и виждаме че 90% от хората в Б-я страдат, то АЗ НЕ ВИЖДАМ ПРОБЛЕМ!

            Добър гражданин можеш да бъдеш в хомогенно общество.
            В разделено обществяо като нашето, решението е само едно – ЕГОИЗЪМ.

            Въпреки това, ни трябва държава – но с орязани функции.

  3. ludmiljazz каза:

    А кой ни пречи пак да спретнем 10/1/97? Най-смешното е, че един от малкото, осъдили полицията за насилие се бе сетил да се освидетелства след като го бяха питали защо води жена си на нощен зъбар. А Радой, Бог да го прости, ми каза пред микрофона в Пирогов – „биха по-лошо от фашисти“. Не помня точно, на кого бяха превързани два пръста – или на Асен Агов, или на Евгений Михайлов. Но тогава чуждите самолети излитаха по-рано, едва заредени с гориво и който успял да се качи-успял… Да не говоря, че в последната година на тройната мръсниция на тази дата да протестираме срещу проекто-закона за СРС-та бяхме около 20 души, които в повечето случаи бяхме приятели (Любо с всичките му планински водачи от ЗигЗаг, Роси „по френските въпроси“ а от политиците или ако предпочитаме от поетите само Едвин. Така че, няма да се учудя ако утре-вдругиден сме само тези десетина блогъри, заедно с лайкналите ни във ФБ.

  4. Dama каза:

    Това са мислите и думите на много от нас…Отначало не вярвах, че, всичко, което се случва е истина.Не може да са толкова тъпи, не може да са толкова нагли – си мислех… Но уви такива са и така здраво се окопаха във властта, че няма премахване.
    Поредното доказателство за това е избора на техния човек за главен прокурор…Утре той ще ги пази!

  5. Zoro каза:

    Както казва проф. Цветан Колев: „Импотентно интелектуалничене“. Разбира се, че проблемът е в нас. Склонни сме да публикуваме прозренията си, но не правим следващата крачка – ефективни действия. Промяната започва от интелектуалния разговор, но никога не се осъществява от него. Само активни, ефективни действия, стартиращи с организиране на растяща група единомишленици и продължаваща с конкретни действия по промяната може да доведе до някакъв резултат. Но, за да се случи това е необходимо неколцина НАИСТИНА да искат промяна, а не само на думи. В противен случай прозренията си остават „Импотентно интелектуалничене“

    • nervousshark каза:

      „Организиране на растяща група единомишленици“ е само част от действията.

      • Nasko каза:

        Вече сме в 21-ви век.Количествените натрупвания промениха житието на хората: станаха страхливи, подли, алчни, отчуждени и себични(промени се битието).Това не се отнася за обсолютно всички, а за доминиращата част. Имам опит в тази насока! Спиралата на живота се извърта и в момента навлизаме в „съвременно“ робство: за едни е възможно всичко, а за другите ….да плащат или ….

  6. Nasko каза:

    Да добре, така е, ама що от това! „Кучето си лае, кервана си върви..“ Няма да навлизам в подробности, защото още Айнщайн го е предрекъл, само ще кажа моето скромно мнение: „….толова сме затънали, че излизане по „традиционен“ начин няма!“

  7. Pingback: Не съм съгласна | К+

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.