Добро четиво

Ще започна с едно дълбоко съждение. Животът ми става все по уеб 2.0, даже 2.5 – блогове, социални мрежи и Твитър (ако хвана некой от тея, боят му е в кърпа вързан). Та общо-взето, въпреки желанието ми да прекарвам повече време офф, все така се получава, че съм пред монитора, чета или човъркам нещо, абе направо загуби време. Ползвам общо 4 мрежи  – фейсбук, който никога не ми се е виждал приятен, а напоследък нещо съвсем не ми харесва, но пък всички са там, твитър, където ми се затриха половината приятелчета и не мога да ги адна пак (а съпортът не ми отговаря), last.fm – доскорошният ми фаворит и новата любима заигравка goodreads.

Всъщност до такава степен се отнесох/нанесох там, че започнах да адвам всички прочетени от мен книги, но сега пък стигнах до момента, в който ръчно създавам такива, с ISBN, година на издаване и прочие, защото ги няма в базата данни и процесът леко се забави. Освен това съм в страхотно чудене дали да добавя комиксите, които са ми минали пред очите, а те са си цифра – горе-долу целия архив на старата библиотека на Френския център, който по онова време беше на Витошка, включая пълен набор Астерикс, Тинтин, Лъки Люк, adult bédés и прочие. Плюс Спайдърмен, пифове от 60те до 80те и Дъга.

Нещо, което засега сериозно ме дразни е, че българските книги са с английски заглавия или изписани на латиница, което ги прави трудно откриваеми, за капак при експортиране на базата в csv формат кирилицата става на маймуни, но се опитвам да подменям каквото успея.

Все още съм на етап по-дебели книги, но определено goodreads е страшна зарибявка. Всъщност откривам, че ми харесват профилирани мрежи, където мога да открия нещо ново, да обменя мнения или да разбера за инди парти някъде. То се е видяло, че все повече време съм он, поне да е качествено и по мой вкус, а не да ме замрят с кученца и ангелчета, блех.

В goodreads се намирам тук.

About nervousshark

Блогър-гурман, с интереси в политиката, соцално-икономическите процеси и хубавите храна и напитки
Публикувано на коментар, литература. Запазване в отметки на връзката.

6 Responses to Добро четиво

  1. I love Ivan Kostov каза:

    I az mnogo se zaigrah s goodreads. Mnogo e gotino

  2. Божо каза:

    Това с goodreads нещо не мога да му схвана идеята.По-скоро ми прилича на оn-line читателски дневник,като онези,които ни караха да си водим в училище преди много години.Все едно е да си свериш часовника с това,какво трябва да се прочете- за хората които искат да си обогатят знанията или от къде да се почне,за тези,които ги мързи да хванат книга в ръка но им се е наложило по една или друга причина. Някой ден,като се видя с повечко време и аз ще се включа :)
    Безцелното лутане из мрежите не носи успех(освен когато не си почиваш по този начин),а ровенето в специализирани сайтове, форуми и блогове се увенчава с успех – мога да обменям мнение/идея, да науча нещо ново или просто лаф.

  3. Не беше мн трудно да ме убедиш да се регна :)

  4. nervousshark каза:

    Много се радвам :)

  5. Jaguar каза:

    Аз напоследък занемарих уеб – общуваненто, бях на път, писах курсови работи и тям подобни. Това за goodreads ме заинтригува, ще разгледам и ще коментирам. А фейсбуук го загърбих много отдавна – не е голяма загуба. Все пак, ако някой иска да ме открие – имам мейл, имам телефон, имам си свой блог. Не е нужно да съм член и на тази мрежа, претъпкана с безмислени апликации.

  6. Божо каза:

    Честно да си призная,това с goodreads е голяма зарибявка.Регистрирах се и се почна… Какво правиш с книгите които нямат ISBN, а пореден номер от издателство за еди коя си година? Въвеждаш само автор и година ?

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.