Модни тенденции в предизборните кампании

grob

Поради факта, че правителството падна по-рано от очакваното се наложи и предизборните кампании на всички политически партии да стартират по-бързо, но като че ли допълнителна подготовка не е била и нужна, тъй като всички те упорито и с години са работили, за да да могат да формират най-адекватното послание към обичайния си и потенциален електорат.

Ето и основните положения:

1. БСП въведе плоския данък по времето на управлението на Тройната коалиция с премиер Сергей Станишев, за да могат след това да се борят с тази неолиберална абоминация. Мощно послание, напълно достатъчно, за да няма нужда да се прекалява с чучелото на цената на тока, мощите на Белене и други елементи от обичайния им комуникационен микс.

2. ГЕРБ строиха цял мандат магистрали и се бориха с организираната престъпност, или поне говориха за това, като междувременно нито престъпността изчезна, нито благосъстоянието на гражданите нарастна. Напротив, увеличиха се бедността и безработицата в резултат на неадекватна икономическа политика и задушаване на бизнеса от близки до властта монополи. Чудесен повод партията да се бори за повишаване на икономическото благосъстояние. На борба като на борба, какво по-добро от многократен шампион по борба за лице на кампанията.

3. Атака, ВМРО и ПП СКАТ създадоха всякакви предпоставки за нарушаване на гражданския мир и увеличаване на междуетническото напрежение, което е чудесен повод да предложат мерки за тяхното окончателно решение. Всякакви паралели с действителни лица и събития от близкото минало са напълно случайни.

4. Гражданката Кунева и прилежащата и дружинка от различни по своята същност младежи – консерватори, неолиберали, фашизоиди и други граждани обявиха крайнолява програма. Как точно са се готвили за този комуникационен обрат през последните четири години не е ясно, но пък кампанията е напълно в унисон с модерния лайтмотив през тази година „Нашите слогани са равни по абсолютна стойност и противоположни по направление на нашите действия“.

5. СДС – понеже не е ясно тези хора в СДС дали са същите от предните четири години, пък и не че нещо свързано с тази партия има особено значение, просто ще спомена мимоходом втория принцип на термодинамиката: при самопроизволни процеси в системи, имащи постоянна енергия, ентропията винаги нараства.

6. РЗС, Марешки, Ярешки, Магарешки и други ad hoc субекти – най-често се борят с корупцията и престъпността, за което е и създадена чудесна предпоставка от ДДС аферите на някои от тях и зависимостите на други. Ако някой може да пребори най-добре корупцията в общинския съвет на Варна, то това е човекът, който я е отхранил.

7. ДПС – отново според модните тенденции за момента провеждат кампания, основана върху борбата за честни избори, изборните манипулации и купуването на гласове.

8. Зелени субекти, няколко на брой – за да остане природа в България трябва да изчезнат бизнеса, ваксините, самолетите с кемтрейлите, скиорите, почиващите по хотели нещастници, левите, десните, американците, шистите, колите, нефта, вятърните централи, ВЕИтата, животновъдството, кравите, произвеждащи метан и разни други неща. Когато една добра идея е обагрена със солидна доза езотеричен фундаментализъм без търсене на баланс, шансът да получи подкрепа е клонящ към нула.

9. Йоло, Янаки, Че, Ленин, Сталин и пушачите – отменя се партийната система и парламента, национализира се всичко, най-вече стадионите и спортните зали, разстрелват се буржоата, избира се Велик прабългарски събор, чийто членове пишат конституция, в която всички сме смъртни и равни пред Бога, Тангра и Перун. На когото не му харесва, отива в държава, където по конституция гражданите са безсмъртни.

10. Синята Коалиция – след години опити да отблъсне обичайния си електорат, т.е. един доста широк кръг от разумни хора с малък и среден бизнес или добре печеливши професии, които биха искали балансирана и дясна алтернатива на левеещия популизъм, НС Единство и ДСБ отново отправят послания към тях.

И доколкото аз съм някаква, марак и дребна частица от последните, шамарчето е и за мен.

Advertisements

Автор: nervousshark

Блогър-гурман, с интереси в политиката, соцално-икономическите процеси и хубавите храна и напитки

10 thoughts on “Модни тенденции в предизборните кампании”

  1. Коментара е точен. Най ми хареса самокритиката. Наистина става нещо по-демократично. Иначе след бунта на улицата от сиромашията, резонно беше ГЕРБ да подаде оставка и … стана цирка. Как така някой да се откаже от кокала доброволно … верно има само ТРИ месеца до редовните, НО от някъде трябва да се започне. Е, ГЕРБ избра верният тон.
    Кибик Блаже

  2. „Шамарчето“ си е направо нокдаун,ако не и по-лошо.Обаче не само за Нервната акула,ами за всички,които са Обект на Политиката.Мен.обаче,ме учудва друго-като гледам този безкраен парад на глупостта и безсмислието/който тука наричат политически живот/,имам чувството,че Субектите в него са повече от нас-Обектите!Може би,причината е в това,че субектите там имат по няколко роли,докато ние си имаме само нашите собствени-на анонимни реципиенти,платци и пострадавши от бурната дейност на първите.

  3. И след като, безспорно, няма и не може да се очаква никаква промяна в субектите, които определят битието ни, а от друга страна то, битието ни, за много хора стана нетърпимо, какво ще последва от това?! Дали ще вземем всички да се самозапалваме?

  4. Тази „мода“ със самозапалванията ,освен зловеща,на мен ми се струва като някаква диагноза за българското „гражданско“ мислене.Ако аз мислех,че съм в безизходица и ми е отмилял животът- повярвайте,щях да запаля тези,които смятам че са виновни за положението НИ.Как може баща да застреля децата и жена си,защото имал дългове?!Не му ли дойде в главата акъла,да разсреля мутрите,които го притискат,първо?Автоагресията е нещо,което показва на колко се самооценяваме-а именно,на едно шише бензин и клечка кибрит!Как тогава искаме другите-тези,които определят нашето битие с действията и бездействията си- да се уплашат от нас?!Кого ще накажеш,освен майка си и баща си?По отношение на системата,важи правилото-„няма човек-няма проблем“.Как възпитаваме децата си-„еми,като не можеш НИЩО да направиш,пални си клечката,поне ще влезеш в новините“.Как така „не можем да направим нищо“?!Напротив!Но то се прави от живи хора със самочувствие.От хора,сплотени и знаещи силата си.

  5. Модни, успешни, европейски или каквито и да са… Майната им… Ние сме в БЪЛГАРИЯ! И всички трябва да се съобразяваме с този факт, както и с фактическото състояние на Родината ни – икономически, физически, морално и психически: сиреч, преходът през 90-те се извърши революционно, поколения родени и възпитани в условия на планово стопанство бяха хвърлени в условия на дивата пазарна икономика. Глупавите идеалисти радетели на свободи и демокрация ( за която и те само са чели и слушали), поведоха държавата направо към пропаст. Да демократите на 90-те! Те бяха със идеализма и утопичните си идеи в първите редици. И какво – освободени от комунизма, но…. направо в лапите на безмилостния свят на капитала, не не на капитала, а в джунглата! Това беше съдбата на Българския народ, народ който 50 години е живял в изкуствените условия на плановата система изведнъж е хвърлен в джунглата. Това и в природата означава смърт. Изхвърлете домашния си любимец на улицата и той е мъртъв. Да. Така е мъртъв и българският народ, или агонизира. Та изходът е един – политика близка до комунизма преди 89-та, с постепенно превъзпитание на идните поколения ( новородени или сега прохождащи дечица в морала и ценностите на капитализъм), това е ….

  6. Съгласен съм с всички критики,освен с тези за ГЕРБ. Престъпността е тенденция в едно общество. Тенденците(или нагласите) не могат да бъдат променени в рамките на няколко години. Изискват се продължителни усилия. Както и факта, че икономическата криза в световен мащаб промени доста тенденции в бизнеса. Това, че фирмите не са си получавали парите веднага е малък реванш за това, че са спечелили държавните поръчки. Всички знаем как се печелят.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s