Модни тенденции в предизборните кампании

grob

Поради факта, че правителството падна по-рано от очакваното се наложи и предизборните кампании на всички политически партии да стартират по-бързо, но като че ли допълнителна подготовка не е била и нужна, тъй като всички те упорито и с години са работили, за да да могат да формират най-адекватното послание към обичайния си и потенциален електорат.

Ето и основните положения:

1. БСП въведе плоския данък по времето на управлението на Тройната коалиция с премиер Сергей Станишев, за да могат след това да се борят с тази неолиберална абоминация. Мощно послание, напълно достатъчно, за да няма нужда да се прекалява с чучелото на цената на тока, мощите на Белене и други елементи от обичайния им комуникационен микс.

2. ГЕРБ строиха цял мандат магистрали и се бориха с организираната престъпност, или поне говориха за това, като междувременно нито престъпността изчезна, нито благосъстоянието на гражданите нарастна. Напротив, увеличиха се бедността и безработицата в резултат на неадекватна икономическа политика и задушаване на бизнеса от близки до властта монополи. Чудесен повод партията да се бори за повишаване на икономическото благосъстояние. На борба като на борба, какво по-добро от многократен шампион по борба за лице на кампанията.

3. Атака, ВМРО и ПП СКАТ създадоха всякакви предпоставки за нарушаване на гражданския мир и увеличаване на междуетническото напрежение, което е чудесен повод да предложат мерки за тяхното окончателно решение. Всякакви паралели с действителни лица и събития от близкото минало са напълно случайни.

4. Гражданката Кунева и прилежащата и дружинка от различни по своята същност младежи – консерватори, неолиберали, фашизоиди и други граждани обявиха крайнолява програма. Как точно са се готвили за този комуникационен обрат през последните четири години не е ясно, но пък кампанията е напълно в унисон с модерния лайтмотив през тази година „Нашите слогани са равни по абсолютна стойност и противоположни по направление на нашите действия“.

5. СДС – понеже не е ясно тези хора в СДС дали са същите от предните четири години, пък и не че нещо свързано с тази партия има особено значение, просто ще спомена мимоходом втория принцип на термодинамиката: при самопроизволни процеси в системи, имащи постоянна енергия, ентропията винаги нараства.

6. РЗС, Марешки, Ярешки, Магарешки и други ad hoc субекти – най-често се борят с корупцията и престъпността, за което е и създадена чудесна предпоставка от ДДС аферите на някои от тях и зависимостите на други. Ако някой може да пребори най-добре корупцията в общинския съвет на Варна, то това е човекът, който я е отхранил.

7. ДПС – отново според модните тенденции за момента провеждат кампания, основана върху борбата за честни избори, изборните манипулации и купуването на гласове.

8. Зелени субекти, няколко на брой – за да остане природа в България трябва да изчезнат бизнеса, ваксините, самолетите с кемтрейлите, скиорите, почиващите по хотели нещастници, левите, десните, американците, шистите, колите, нефта, вятърните централи, ВЕИтата, животновъдството, кравите, произвеждащи метан и разни други неща. Когато една добра идея е обагрена със солидна доза езотеричен фундаментализъм без търсене на баланс, шансът да получи подкрепа е клонящ към нула.

9. Йоло, Янаки, Че, Ленин, Сталин и пушачите – отменя се партийната система и парламента, национализира се всичко, най-вече стадионите и спортните зали, разстрелват се буржоата, избира се Велик прабългарски събор, чийто членове пишат конституция, в която всички сме смъртни и равни пред Бога, Тангра и Перун. На когото не му харесва, отива в държава, където по конституция гражданите са безсмъртни.

10. Синята Коалиция – след години опити да отблъсне обичайния си електорат, т.е. един доста широк кръг от разумни хора с малък и среден бизнес или добре печеливши професии, които биха искали балансирана и дясна алтернатива на левеещия популизъм, НС Единство и ДСБ отново отправят послания към тях.

И доколкото аз съм някаква, марак и дребна частица от последните, шамарчето е и за мен.

Advertisements

About nervousshark

Блогър-гурман, с интереси в политиката, соцално-икономическите процеси и хубавите храна и напитки
Публикувано на коментар, политика и тагнато, , , , , , , , , , , . Запазване в отметки на връзката.

10 Responses to Модни тенденции в предизборните кампании

  1. @varnasummer каза:

    Feedosova *(feed: хранене, фураж, ядене, зоб, тъпчене)

  2. Коментара е точен. Най ми хареса самокритиката. Наистина става нещо по-демократично. Иначе след бунта на улицата от сиромашията, резонно беше ГЕРБ да подаде оставка и … стана цирка. Как така някой да се откаже от кокала доброволно … верно има само ТРИ месеца до редовните, НО от някъде трябва да се започне. Е, ГЕРБ избра верният тон.
    Кибик Блаже

  3. Стоянова каза:

    „Шамарчето“ си е направо нокдаун,ако не и по-лошо.Обаче не само за Нервната акула,ами за всички,които са Обект на Политиката.Мен.обаче,ме учудва друго-като гледам този безкраен парад на глупостта и безсмислието/който тука наричат политически живот/,имам чувството,че Субектите в него са повече от нас-Обектите!Може би,причината е в това,че субектите там имат по няколко роли,докато ние си имаме само нашите собствени-на анонимни реципиенти,платци и пострадавши от бурната дейност на първите.

  4. И всички са в бяло и пак се чудя, за кого да гласувам. То и сините мнооооого грешки направиха , но все пак и най-много работа свършиха :)

  5. Chavdar Balinov каза:

    И след като, безспорно, няма и не може да се очаква никаква промяна в субектите, които определят битието ни, а от друга страна то, битието ни, за много хора стана нетърпимо, какво ще последва от това?! Дали ще вземем всички да се самозапалваме?

  6. Стоянова каза:

    Тази „мода“ със самозапалванията ,освен зловеща,на мен ми се струва като някаква диагноза за българското „гражданско“ мислене.Ако аз мислех,че съм в безизходица и ми е отмилял животът- повярвайте,щях да запаля тези,които смятам че са виновни за положението НИ.Как може баща да застреля децата и жена си,защото имал дългове?!Не му ли дойде в главата акъла,да разсреля мутрите,които го притискат,първо?Автоагресията е нещо,което показва на колко се самооценяваме-а именно,на едно шише бензин и клечка кибрит!Как тогава искаме другите-тези,които определят нашето битие с действията и бездействията си- да се уплашат от нас?!Кого ще накажеш,освен майка си и баща си?По отношение на системата,важи правилото-„няма човек-няма проблем“.Как възпитаваме децата си-„еми,като не можеш НИЩО да направиш,пални си клечката,поне ще влезеш в новините“.Как така „не можем да направим нищо“?!Напротив!Но то се прави от живи хора със самочувствие.От хора,сплотени и знаещи силата си.

  7. stkaninski каза:

    Модни, успешни, европейски или каквито и да са… Майната им… Ние сме в БЪЛГАРИЯ! И всички трябва да се съобразяваме с този факт, както и с фактическото състояние на Родината ни – икономически, физически, морално и психически: сиреч, преходът през 90-те се извърши революционно, поколения родени и възпитани в условия на планово стопанство бяха хвърлени в условия на дивата пазарна икономика. Глупавите идеалисти радетели на свободи и демокрация ( за която и те само са чели и слушали), поведоха държавата направо към пропаст. Да демократите на 90-те! Те бяха със идеализма и утопичните си идеи в първите редици. И какво – освободени от комунизма, но…. направо в лапите на безмилостния свят на капитала, не не на капитала, а в джунглата! Това беше съдбата на Българския народ, народ който 50 години е живял в изкуствените условия на плановата система изведнъж е хвърлен в джунглата. Това и в природата означава смърт. Изхвърлете домашния си любимец на улицата и той е мъртъв. Да. Така е мъртъв и българският народ, или агонизира. Та изходът е един – политика близка до комунизма преди 89-та, с постепенно превъзпитание на идните поколения ( новородени или сега прохождащи дечица в морала и ценностите на капитализъм), това е ….

  8. pepaTilena каза:

    Съгласен съм с всички критики,освен с тези за ГЕРБ. Престъпността е тенденция в едно общество. Тенденците(или нагласите) не могат да бъдат променени в рамките на няколко години. Изискват се продължителни усилия. Както и факта, че икономическата криза в световен мащаб промени доста тенденции в бизнеса. Това, че фирмите не са си получавали парите веднага е малък реванш за това, че са спечелили държавните поръчки. Всички знаем как се печелят.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s