Fuck yeah, bg pop

Днешните деца си мислят, че са открили хипстър културата и смелите модни решения, но не е лошо да си припомним българските икони от 80те години -Трамвай №5.

На тази снимка, която мисля, че е от цяла фотосесия Петко, Оля и сие изглеждат изненадващо съвременни и куул по точно онзи начин, по който единствено трудният достъп до дрехи и аксесоари позволяваше по време на шарените, диско и уейв дори за България 80 години (което е присъщо и на хипстър културата с преклонението към всичко винтидж, изравянето на невъзможни вещи от всевъзможни места и стиловата еклектика).

От блога за българска музика Bulgarian Originals, където могат да се намерят огромни количества албуми в дигитален формат  изрових доста обложки, които са пример за написаното по-горе. Пускам 4: 1 на ФСБ, 2 на LZ и 1 на ВИГ Турбо.

ВИГ LZ – Аз живея с музика, диско-хипстърия, бради, ленти за глава.

LZ – 5, пост-пънк и уейв.

Виг Турбо – За последен път не се сърди – цайси, мустаци и райета.

ФСБ – ФСБ VI, за мен неописуеми в модно отношение. Мисля, че младото поколение трябва да преоткрие панталоните с басти и талия до гърдите.

Сред обложките има купища, особено на сборните тави/компилации/хит паради, които в момента биха минали за супер-яките-и-с-баси-жестокия-графичен-дизайн, като Interhotels 1983, Disco, Disco 7Радио София Хит Парад ’79.

Автор: nervousshark

Блогър-гурман, с интереси в политиката, соцално-икономическите процеси и хубавите храна и напитки

42 thoughts on “Fuck yeah, bg pop”

  1. Уникални! Имам чувството, че са доста по-актуални и новаторски от сегашните;-)
    Събина много точно ги е описала:-)

  2. Новатори бяха. И майките ни бяха новатори, защото искаха да изглеждат различно :) Такова шиене, прекрояване, правене на бижута и размяна на кройки падаше, че в момента ми се струва, че в момента по улицата има повече клонинги, отколкото тогава, когато изборът беше ограничен, а конфекцията – кофти.

    Къде изчезна тоя дух…

  3. Въображение няма сега, в много неща, не само в дрехите…
    Познавам Ади от Трамвай номер 5, тя и до днес не е загубила този дух:-)

  4. много беше смешна онази мода. може би именно поради това сегашната хипстъ-истерия ми е малко дебилна (да ме прощават подрастващите). но това с клинчетата и блузончетата, очилата на дядо и обувките на баба вече сме го минали.
    апропо – да се научиш да шиеш беше безценно и все още помага :)

    1. Готино беше, въпреки че от 85та до 95та в момента ми се струва, че съм била пълен фяшън дизастър.

      А подрастващите нека се радват, по-добре това, отколкото чалга клонинги по такива парцалки http://www.koketna.com/shop/index.php?page=shop.browse&category_id=96&option=com_virtuemart&Itemid=53

      Аз така и не се научих да шия, може би защото майка ми и баба ми бяха ужасно добри и ми угаждаха на всички капризи – стесняване на дънки, цветни кръпки и други ужаси :)

      1. О, shark, тия парцалки са къде по-добри от това, дето гледаме всеки ден по билбордовете с реклами на фолк концерти :)

  5. Грозни бяха тогава, грозни са и сега. 80те бяха десетилетието с най-грозна, кичозна естетика. Космясали путки в дънки до под брадичката. Ще изчакам да се върнат 90те.

    1. 90те ми се струват най-скучното десетилетие в модено отношение. Размъкнати, мръсни на вид, размазани цветови гами, безформени пластове, неатрактивни дължини и пр. Само погледнете първите сезони на Бъфи.

      1. Хайде да гласуваме Комитата да покаже. Няма начин да не е имал такива:)
        Давай, Комита

        1. На чужд гръб и 100 тояги са малко, нали ;-)
          Ето една снимка май с такъв панталон, на който не се вижда горната част. И Слава Богу!

          1. Ко-це! Ко-це! Ко-це! :)))

            Сетих се че и аз имам една фамозна серия с едни панталони Мустанг, с които бях много горда и са ми почти до ушите, но няма кой да ги сканира :)

  6. Точно вчера се сетих за модата на панталоните с висока талия като видях едно момиче в метрото с дънки, чийто колан беше някъде към нивото на чатала, как през няколко секунди си ги подръпваше нагоре да не си ги загуби. Без да звуча като някаква пенсия и без да разсъждавам колко е нездравословно само ще се запитам, ама вече не се ли харесват дългите крака? Защото оптически тази мода на смъкнати колани прави момичетата ужасно късокраки. Да не говорим, че масово над колана изхвърчат едни „дръжки“, които издават злоупотреба с въглехидрати.

  7. Особено ме отвращава завръщането на брадите. Независимо дали вдъхновението е дошло от талибаните или от осемдесетарските путки, човек с рунтава брада е нехигиенична гледка с обещание за миризма на стара храна.

      1. това – апропо – е и научно доказано. хората, които си променят лицата – в това число гледат си градинки като мустаци и бради или имат отклонения или са много податливи на зависимости.

  8. Ха,Ха !
    ДО РЕ МИ ФА !
    Ела в София – м. и ар. Е. Димитров, В. Андреев
    Ние се оженихме – м. и ар. Е. Димитров, В. Андреев

  9. а варените дънки помните ли ги? а после като дойде демокрацията имаше един феномен – пясъчната коприна!
    утре ще изрвя и моите снимки от преди 20 години

Вашият коментар

