Писмо по повод рекламата „Презерватирай се“

Тази година за 1ви декември вместо солидна доза напомняне и събуждане получихме урок по простотия. Как?

С този клип на Националната информационна антиСПИН кампания.

Само дето на хората вече напълно им писна от простотия, профанизация, пошлост и безсмислено харчене на пари.

По-долу е текста на писмото от група граждани, като можете да се присъедините или да пишете направо на отговорните за рекламата.

Госпожо Върлева и сътрудници,

Пишем Ви като зрители на рекламата „Презерватирай се“ на тазгодишната кампания срещу ХИВ/СПИН, организирана от програмата за превенция на ХИВ и СПИН към Министерство на здравеопазването, и като засегнати от съдържанието и съществуването й граждани.

Когато гледахме „Презерватирай се“ за първи път, бяхме шокирани от липсата на каквито и да е информационни, естетически и професионални качества. Когато я пуснахме за втори път, ни обзе гняв към некадърността и безотговорността на сътворилите и одобрилите тази „реклама“.

Г-жо Върлева, клипът на АНТИСПИН кампания 2010 е отчайващо груб и използва нехайно отношение и долнопробна лексика, недопустими за кампания, чиято тема са животът, смъртта, щастието и нещастието на много хора. Ако не се усещате, малко припомняне: „Знаете ли откъде ви влизам? През парадния вход (картинка с женска „долница“) и през задния двор (картинка с мъжка „долница“ и зло зелено кръгче, което протяга пипалца към съответните им отверстия). През свирката (картинка на свирка).“ И така нататък. Пошлата, буквална образност на това неадекватно произведение отправят послание, което звучи не като предупреждение, опит за убеждение или просветляване, а като оскърбление към чувствата, ума, вкуса и приличието дори на най-уморения от бездруго агресивно опростачената среда гражданин.

Превенцията на ХИВ/СПИН е изключително сериозен въпрос, който засяга всички ни. Вие, като най-висшата инстанция, занимаваща се с него, би трябвало да подходите сериозно, загрижено, човечно и най-вече отговорно към кампаниите за превенцията му. Рекламата Ви, във вида, в който вече е пусната из медиите, е грозна, смущаващо елементарна и ужасна във всички смисли.

Към Вас имаме следните въпроси:

1. Колко и чии пари са използвани за спонсориране на това недоразумение

2. Кои са неговите автори?

3. С чия благословия е сътворено и пуснато в обращение то?

4. Какви са аргументите Ви в негова полза?

Настояваме да получим незабавен отговор на въпросите си, както и да получим обратно парите си на данъкоплатци, ако са използвани те. Отказваме да поддържаме подобни гаври със средствата, живота и бъдещето ни.

Без уважение,

(много подписи)

Автор: nervousshark

Блогър-гурман, с интереси в политиката, соцално-икономическите процеси и хубавите храна и напитки

22 thoughts on “Писмо по повод рекламата „Презерватирай се“”

  1. Защо, всяка реклама търси определена публика и по цитата, който прилагаш мисля, че е точно в десятката! :)

    Мисля, че на теб и мен не ни е необходимо някой да ни „открехва“ на тая тема, а за тези, за които е от полза е намерен точният език за комуникация! Невероятно, но факт!:)

  2. Клипът е много правилно таргетиран, към неграмотните и безумни подрастващи, на които не може да се каже нищо в прав и сложен текст. Трябва да им го поднесеш смляно, а те само да глътнат. В ниакакъв случай не казвам, че е добър, още повече не струва 11 000 лева! Да ги бяха дали по-добре на някой дом, а да им го снима някое студентче по режисура. Просто е безумно!
    Но ето тук съм събрал няколко принта и клипчета, който с малко казват ужасно много!!! http://momakat.wordpress.com/2010/12/01/aids-is-a-mass-murderer/

  3. А и да не забравяме, че ръководител на екипа заснел (ако това изобщо е снимано, а не правено на powerpoint) клипа е Камен ВО и неговата телевизия ФенТВ, която лансира, подкрепя, продуцира и толерира това http://momakat.wordpress.com/2010/10/22/welcome-to-bulgaria/ и ефекта от него http://momakat.wordpress.com/2010/09/08/pornolandia/

    1. Напротив, необходимо беше да е пошло, защото таргет-групата само от това разбира. Оставям настрана липсата на всякаква концепция. И че изглежда като направено от ученик за училищния проект. Според мен най-големия проблем е че цялата история е представена адски лековато, като виц, като майтапче, като нещо несериозно. Така и ще се възприеме и в главите на децата ще се запечата картинката със свирката и дебилния текст, а не факта че заради едно единствено невнимание могат да си прецакат целия живот, да се мъчат години, да изпитат ужасно много болка и накрая да пукнат от нещо безобидно като грип.

    2. @ Иво Ников
      Направо ми счупи главата с тази брошура. Ако дъщеря ми се върне от училище с такова нещо бих съдила министерството.

    3. ЗА БОГА, тези героини за проститутки! Просто… сериозно, те са проститутки! Това е брошура, издадена от официален орган, така ли? Тези хора имат ли идея за какво става въпрос в живота на проститутките и че това, че ароматизираните презервативи не стават за анален секс, им е най-малкият проблем? Че никой не ги има за хора и са групата с най-голям проценти жертви на насилие? И те са сметнали, че е подходящо да ги използват като герои на образователна брошура? Защо, понеже само проституките правят секс с повече от един партньор? Или само те са рискова група за СПИН? Това праща един куп грешни сигнали! Просто невероятно!!! С всеки ден около мен все повече заприличва на Заешката дупка на Алиса – пълно безумие!

      1. Ок, сега видях, че брошурата е насочена към секс работниците. Ок, връщам си предния коментар назад (и се чувствам тъпо).

        Да им раздаваха и брошури как да се измъкнат от тоя гаден бизнес.

  4. Понеже мейл адресът ncaids@abv.bg, даден като официален такъв на страницата на въпросния национален комитет (как може пощата на подобна институция да бъде в abv, изобщо не ми е ясно, но нейсе), връща съобщенията, искам да помоля, ако някой има идея какъв е настоящият работещ мейл адрес, да сподели. Благодаря!

  5. Съжалявам за спама, намерих каквото търсех, но друго нещо ме възмути. За какво са нужни 22 (словом двадесет и двама) броя сътрудници, всичките администратори, асистенти и директори и подобни, на такава организация… Нямам думи. (справка: http://www.aidsprogram.bg/static_info1.php?main=cont)

  6. не сте група граждани, а група пуритани
    както се оказа клипа е евтиния, затова и не може да има кой знае какви изисквания за качествата му, а групата граждани да вземе да направят по-добър, само да не се окаже че не са уцелили таргета на кампанията

  7. Аз от реклама не разбирам, не съм рекламист. Не знам как се произвежда реклама, която зрителите, към които е насочена, определят като хубава.
    Обаче съм зрител. И като такъв мога да кажа едно нещо- този клип МЕ обижда. Обижда ме, защото качеството му предполага, че моето възприятие е на такова ниво. Обижда ме, защото ме е гнус от него.Обижда ме факта, че някой получава 11 бона, щото е 1ви декември.
    И друго важно нещо – това не е клип за наденица или лютеница, в който случай можем да оправдаем гадостта и/ или пошлостта със стремеж към провокация. Това ( би трябвало да) е част от програма за превенция. И тъй като проблемът е сериозен, най – малкото, което могат да направят тези, които получават пари за това, е да подходят сериозно. Под сериозно имам предвид – професионално.
    А единственият опит за проява на професионализъм в случая са домогванията на Камен Воденичаров да убеди всички, че клипът му е постигнла целта си – да се говори за СПИН. Грешка – не се говори за това. Говори се за липсата на професионализъм, за гадостта и за наглостта да вземеш едни пари без да си мръднеш пръста.
    Хубаво е човек да прави това, от което разбира. Това е първото условие, за да се случват нещата както трябва. Но това, което се случва, е друго – някой получава поръчка без конкурс, без да положи някакво усилие, за да си оправдае цената. Вярно е, че това е практика и се случва ужасно често – ама айде да не е под мотото „не на СПИН”. Несериозно и непрофесионално.

  8. ето тези 2 линка и млъквам. нямам думи. никой не заслужава ГРОЗНА РЕКЛАМА! … особено ако целта е хората да бъдат предпазени от СПИН!

  9. Рекламата даже не е реклама, а словоизлияния на разни умни хора, които страдат от скука. Каква реклама може да е това, освен, че така ми влизат и отпред, и отзад…Ега ти и шоуто.

    Подкрепям писмото- лошо, че няма да му обърнат внимание.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s