Писмо по повод рекламата „Презерватирай се“

Тази година за 1ви декември вместо солидна доза напомняне и събуждане получихме урок по простотия. Как?

С този клип на Националната информационна антиСПИН кампания.

Само дето на хората вече напълно им писна от простотия, профанизация, пошлост и безсмислено харчене на пари.

По-долу е текста на писмото от група граждани, като можете да се присъедините или да пишете направо на отговорните за рекламата.

Госпожо Върлева и сътрудници,

Пишем Ви като зрители на рекламата „Презерватирай се“ на тазгодишната кампания срещу ХИВ/СПИН, организирана от програмата за превенция на ХИВ и СПИН към Министерство на здравеопазването, и като засегнати от съдържанието и съществуването й граждани.

Когато гледахме „Презерватирай се“ за първи път, бяхме шокирани от липсата на каквито и да е информационни, естетически и професионални качества. Когато я пуснахме за втори път, ни обзе гняв към некадърността и безотговорността на сътворилите и одобрилите тази „реклама“.

Г-жо Върлева, клипът на АНТИСПИН кампания 2010 е отчайващо груб и използва нехайно отношение и долнопробна лексика, недопустими за кампания, чиято тема са животът, смъртта, щастието и нещастието на много хора. Ако не се усещате, малко припомняне: „Знаете ли откъде ви влизам? През парадния вход (картинка с женска „долница“) и през задния двор (картинка с мъжка „долница“ и зло зелено кръгче, което протяга пипалца към съответните им отверстия). През свирката (картинка на свирка).“ И така нататък. Пошлата, буквална образност на това неадекватно произведение отправят послание, което звучи не като предупреждение, опит за убеждение или просветляване, а като оскърбление към чувствата, ума, вкуса и приличието дори на най-уморения от бездруго агресивно опростачената среда гражданин.

Превенцията на ХИВ/СПИН е изключително сериозен въпрос, който засяга всички ни. Вие, като най-висшата инстанция, занимаваща се с него, би трябвало да подходите сериозно, загрижено, човечно и най-вече отговорно към кампаниите за превенцията му. Рекламата Ви, във вида, в който вече е пусната из медиите, е грозна, смущаващо елементарна и ужасна във всички смисли.

Към Вас имаме следните въпроси:

1. Колко и чии пари са използвани за спонсориране на това недоразумение

2. Кои са неговите автори?

3. С чия благословия е сътворено и пуснато в обращение то?

4. Какви са аргументите Ви в негова полза?

Настояваме да получим незабавен отговор на въпросите си, както и да получим обратно парите си на данъкоплатци, ако са използвани те. Отказваме да поддържаме подобни гаври със средствата, живота и бъдещето ни.

Без уважение,

(много подписи)

Advertisements

About nervousshark

Блогър-гурман, с интереси в политиката, соцално-икономическите процеси и хубавите храна и напитки
Публикувано на коментар, политика, разни и тагнато, , . Запазване в отметки на връзката.

22 Responses to Писмо по повод рекламата „Презерватирай се“

  1. Кръстю каза:

    Защо, всяка реклама търси определена публика и по цитата, който прилагаш мисля, че е точно в десятката! :)

    Мисля, че на теб и мен не ни е необходимо някой да ни „открехва“ на тая тема, а за тези, за които е от полза е намерен точният език за комуникация! Невероятно, но факт!:)

  2. nervousshark каза:

    Невероятно, но факт, тая реклама може да промотира единствено китайски гащи.

  3. Кръстю каза:

    :))) Пак съм назад, не зная какви са тия китайски гащи :)

  4. momakat каза:

    Клипът е много правилно таргетиран, към неграмотните и безумни подрастващи, на които не може да се каже нищо в прав и сложен текст. Трябва да им го поднесеш смляно, а те само да глътнат. В ниакакъв случай не казвам, че е добър, още повече не струва 11 000 лева! Да ги бяха дали по-добре на някой дом, а да им го снима някое студентче по режисура. Просто е безумно!
    Но ето тук съм събрал няколко принта и клипчета, който с малко казват ужасно много!!! http://momakat.wordpress.com/2010/12/01/aids-is-a-mass-murderer/

  5. momakat каза:

    А и да не забравяме, че ръководител на екипа заснел (ако това изобщо е снимано, а не правено на powerpoint) клипа е Камен ВО и неговата телевизия ФенТВ, която лансира, подкрепя, продуцира и толерира това http://momakat.wordpress.com/2010/10/22/welcome-to-bulgaria/ и ефекта от него http://momakat.wordpress.com/2010/09/08/pornolandia/

  6. Иво Ников каза:

    То да беше само клипът, с мед да го нахраниш. Но и брошурките са мивкокъртещи (http://www.aidsprogram.bg/files/Prezervativi_i_ovlajn_SECU.pdf). Вярно е, трябва да се говори за тези проблеми направо и откровено. Но, за Бога, не би ли могло да не е и пошло?!

    • n каза:

      Напротив, необходимо беше да е пошло, защото таргет-групата само от това разбира. Оставям настрана липсата на всякаква концепция. И че изглежда като направено от ученик за училищния проект. Според мен най-големия проблем е че цялата история е представена адски лековато, като виц, като майтапче, като нещо несериозно. Така и ще се възприеме и в главите на децата ще се запечата картинката със свирката и дебилния текст, а не факта че заради едно единствено невнимание могат да си прецакат целия живот, да се мъчат години, да изпитат ужасно много болка и накрая да пукнат от нещо безобидно като грип.

    • мария каза:

      @ Иво Ников
      Направо ми счупи главата с тази брошура. Ако дъщеря ми се върне от училище с такова нещо бих съдила министерството.

    • Йоана каза:

      ЗА БОГА, тези героини за проститутки! Просто… сериозно, те са проститутки! Това е брошура, издадена от официален орган, така ли? Тези хора имат ли идея за какво става въпрос в живота на проститутките и че това, че ароматизираните презервативи не стават за анален секс, им е най-малкият проблем? Че никой не ги има за хора и са групата с най-голям проценти жертви на насилие? И те са сметнали, че е подходящо да ги използват като герои на образователна брошура? Защо, понеже само проституките правят секс с повече от един партньор? Или само те са рискова група за СПИН? Това праща един куп грешни сигнали! Просто невероятно!!! С всеки ден около мен все повече заприличва на Заешката дупка на Алиса – пълно безумие!

      • Йоана каза:

        Ок, сега видях, че брошурата е насочена към секс работниците. Ок, връщам си предния коментар назад (и се чувствам тъпо).

        Да им раздаваха и брошури как да се измъкнат от тоя гаден бизнес.

  7. Pingback: Презерватирай се… « It Looks Like A Feminist Blog

  8. Pingback: Презерватирай се… « It Looks Like A Feminist Blog

  9. Албена каза:

    Понеже мейл адресът ncaids@abv.bg, даден като официален такъв на страницата на въпросния национален комитет (как може пощата на подобна институция да бъде в abv, изобщо не ми е ясно, но нейсе), връща съобщенията, искам да помоля, ако някой има идея какъв е настоящият работещ мейл адрес, да сподели. Благодаря!

  10. Албена каза:

    Съжалявам за спама, намерих каквото търсех, но друго нещо ме възмути. За какво са нужни 22 (словом двадесет и двама) броя сътрудници, всичките администратори, асистенти и директори и подобни, на такава организация… Нямам думи. (справка: http://www.aidsprogram.bg/static_info1.php?main=cont)

  11. voxy каза:

    не сте група граждани, а група пуритани
    както се оказа клипа е евтиния, затова и не може да има кой знае какви изисквания за качествата му, а групата граждани да вземе да направят по-добър, само да не се окаже че не са уцелили таргета на кампанията

  12. kassitra каза:

    Аз от реклама не разбирам, не съм рекламист. Не знам как се произвежда реклама, която зрителите, към които е насочена, определят като хубава.
    Обаче съм зрител. И като такъв мога да кажа едно нещо- този клип МЕ обижда. Обижда ме, защото качеството му предполага, че моето възприятие е на такова ниво. Обижда ме, защото ме е гнус от него.Обижда ме факта, че някой получава 11 бона, щото е 1ви декември.
    И друго важно нещо – това не е клип за наденица или лютеница, в който случай можем да оправдаем гадостта и/ или пошлостта със стремеж към провокация. Това ( би трябвало да) е част от програма за превенция. И тъй като проблемът е сериозен, най – малкото, което могат да направят тези, които получават пари за това, е да подходят сериозно. Под сериозно имам предвид – професионално.
    А единственият опит за проява на професионализъм в случая са домогванията на Камен Воденичаров да убеди всички, че клипът му е постигнла целта си – да се говори за СПИН. Грешка – не се говори за това. Говори се за липсата на професионализъм, за гадостта и за наглостта да вземеш едни пари без да си мръднеш пръста.
    Хубаво е човек да прави това, от което разбира. Това е първото условие, за да се случват нещата както трябва. Но това, което се случва, е друго – някой получава поръчка без конкурс, без да положи някакво усилие, за да си оправдае цената. Вярно е, че това е практика и се случва ужасно често – ама айде да не е под мотото „не на СПИН”. Несериозно и непрофесионално.

  13. мечо пух каза:

    ето тези 2 линка и млъквам. нямам думи. никой не заслужава ГРОЗНА РЕКЛАМА! … особено ако целта е хората да бъдат предпазени от СПИН!

  14. Подрепям ви. Клипът е безумен, прост и безумно прост

  15. Ruslan Trad каза:

    Рекламата даже не е реклама, а словоизлияния на разни умни хора, които страдат от скука. Каква реклама може да е това, освен, че така ми влизат и отпред, и отзад…Ега ти и шоуто.

    Подкрепям писмото- лошо, че няма да му обърнат внимание.

  16. Pingback: Анти-СПИН кампания « It Looks Like A Feminist Blog

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s