Авангардна реклама

Външна реклама в София на бърза кредитна услуга. Дотук добре (колко да е добре), но честно казано първият плакат леко ме притесни.

Имаме затлъстял пияница с мърляв потник*, космати мишници и цирей между веждите, който упражнява насилие върху дете. Понеже най-нормалното нещо на света е чичо с шкембе и мустаки (който вместо да ходи на работа, пие бира пред входа) да дърпа ушите на комшийските деца, подобна мила, родна битова сцена намира място в авангардната рекламна кампания.

Предполагам, че сенчестата фигура в дясно е или ужасения баща, който трябва спешно да плати откуп на съседа (с аванс), за да пуснат сина му, или е боса на мустакатия пиргиш и е дошъл да прибере процент от заработката.

Тази е ясна, слава Богу. Три пиарки са видели едни сандалки в мола и понеже ако не си ги купят, децата им ще гладуват, гледат ужасено като братчетата на Гаврош, а тез витрини са обсипани с безброй жадувани неща…

* на тези потници на английски им се вика wife-beater.

About nervousshark

Блогър-гурман, с интереси в политиката, соцално-икономическите процеси и хубавите храна и напитки
Публикувано на коментар, разни, софия. Запазване в отметки на връзката.

19 Responses to Авангардна реклама

  1. пламен каза:

    ** И на Стела Артоа викат wife-beater ;-)

  2. nervousshark каза:

    Ако е тази наливната от Дивака, на Стелата могат и убиец да и викат :))))

  3. мечо пух каза:

    … аз лично идеята на чичката с потника дърпащ хлапе за ухото не я разбирам .. не ми действа … не. Действа ми. Гнусна ми е.

  4. Николай Василев каза:

    Според мен, детето е счупило прозореца на чичката с потника и сега бащата трябва да плати щетите… въпреки че ако не ми беше обърнато внимание на рекламата, едва ли щях да се замисля над това…

  5. мария каза:

    Подозирам, че на първата реклама идеята е, че хлапакът е счупил прозореца на чичака с топка, и сега тати има спешна нужда от пари за да го плати. Лонг шот за таргет групата :))))

  6. nervousshark каза:

    Идеята е това, обаче е поднесена доста безвкусно, а и малко ми се губи смисъла. По-добре някоя повреда по колата примерно, а не дете с издърпано ухо.

    Щото на мен така един катил ми строши хрущяла на ухото в 7ми клас. Честно казано, не смятам че изобщо показването на насилие над деца има място където и да е било, особено на реклами.

  7. Албена каза:

    Адски тъпа идея, ала за жалост – вярна. Чичарата с косматите рамене муфти хилавия очилат татко (интелектуалец?) за кинти, без значение какъв е поводът. Плакат, достоен за посткомунистическа гордост в свят, където оня, що върти геврека винаги ще е в позиция да изнудва по-образованите от себе си. Гнусотия.

  8. Василена каза:

    Ъх, не я бях видяла тая реклама, дяволски си права за ефекта. Нормализира насилието над деца, което явно рекламистът не е схванал, че вече не е толкова приемливо като едно време.

  9. Nicodile каза:

    Рекламите са напълно в духа на бизнеса, който рекламират. Ултракраткосрочните кредити са доста мръсна работа. Иначе може би е време да се вкарат няколко рекламисти в затвора- за назидание :)

  10. мария каза:

    По-дразнещото за мен е, че разни битовизми и тъпи кифленски мераци се представят за „спешна нужда от пари“, заради която мигновено следва да се хвърлиш към някакви лихвари и тутакси да кихнеш „трите имена, ЕГН, номер на лична карта, телефон, семейно положение, Вашия адрес; информация за Вашата работа – вида на Вашия договор (трудов или граждански), адрес, телефон на Вашия работодател, каква позиция заемате, от колко време сте при последния си работодател, датата на следващо получаване на доход (аванс или заплата)“

  11. Авторът на рекламата е някой от нас, жестоко се е изгаврил с целевата аудитория :D

  12. Весела каза:

    Гнусните реклами стават все повече. Преди време имаше една, в коато баровец наемаше проститутка. Имаше и една, в която деца малтретират учителката си, защото им взема играчките в час. Простотията и насилието май са основните „рекламни послания“. Лошото е, че ние, възрастните, рядко ги забелязваме, за разлика от децата.

  13. emma каза:

    днес в метрото попаднах на друга (не знаех изобщо, че са серия), бях се изблещила – хората чак ме изгледаха странно: човек в кола, с ръце на волана, през прозореца двама мазни катаджии със светлоотразителни жилетки и рекламната фраза „спешна нужда от пари?“..

  14. momakat каза:

    Да това с катаджиите звучи доста стряскащо! А тази с чичето е доста неясна. Нядяваме се, че тоя не е сводник, който работи само с педофили.
    А тея от аванс.бг поне са се посигурили и на сайта им става ясно, че работят с Комисия за защита на личните данни, защото иначе става лошо http://momakat.wordpress.com/2010/11/16/loan-fraud-personal-data/

  15. Strangera каза:

    Аз първо видях тая с „Куките“ за която говори @emma. Доста се шокирах от видяното. Хайде това с каките в мола е поносимо, обаче това с децата и най-вече това с полицаите е меко казано ШОК.

  16. Да, не ми отговаряйте, няма нужда, знам, че не ме виждате

  17. Идеята на тези постери е, че клиентът е момчето или шофьора, а кредиторите са тези изродски мутри. Фирмата симпатизира на нормалните срещу ненормалните, идеята е да се идентифицирате с човека в немилост, на когото му трябват спешно пари. Друг е въпрос, че на постера с кат се стимулира корупцията, като се съветва клиента да си плати

  18. Рекламата с трите девойки не се връзва с концепцията с другите два постера на героя в немилост

Вашият коментар

