По-навреме

Любимият ми евфемизъм, що се отнася до софийския градски транспорт е: „тръгнете по-навреме“.

Спрели са трамвая до Централна гара и трябва да смените други два? Няма проблем, тръгнете по-навреме.

Булевард „Черни връх“ е разкопан и има огромни задръствания? Няма проблем, тръгнете по-навреме.

Пътят към летището е затворен? Пак няма проблем, тръгнете по-навреме.

Броят на тролеите за летния сезон е намален? Отново няма проблем, тръгнете по-навреме.

Проблемът аз имам обаче и той е, че за мен такова нещо като „по-навреме“ няма. Преди навремето е по-рано. За да ида до гарата, летището, работа или на гости, трябва да тръгна по-рано, като това време взимам от минутите, предназначени за други неща.

Не че не съм свикнала да тръгвам по-навреме последните 30 години (защото за да ходиш на училище с 604 до Плиска си изискваше едно солидно чакане на Канала още 1987ма), просто няма нужда нещата да звучат толкова огладено.

Автор: nervousshark

Блогър-гурман, с интереси в политиката, соцално-икономическите процеси и хубавите храна и напитки

15 thoughts on “По-навреме”

  1. особено е ужасно и това, че колкото по-далече е нещо, толкова по-рядко има транспорт. любимата ми дестинация е експо центъра – един автобус на половин час. и това е най-читавия ни изложбен център. ами каквото щат да ми излагат там, няма да ида ако не е крайно наложително. а сега ще тръгна по-навреме към летището и така…

  2. др. Генова,

    За да бъдем съвсем точни – трябваше доста „по-навреме“, ама далеч „по-навреме“ да тръгнем към летището :)

    Сега се налага да полагаме допълнителни усилия да правим живота около себе си по-поносим или по-пригоден за ценностите и представите си, вместо да живеем там, където „по-навреме“ са го направили, пък и са изградили ценностите и представите, по които си мислим, че живеем :)

    Стана объркано.

    Но пък е весело. Не написаното от мен, де. Живеенето ни …

  3. Който живее близо до училище, закъснява най-често ;-)

    За летището още не е късно, още повече, че само лентата заминаващи е отворена само на моста ;-) (връщането към града още е в ремонт и най-лесно е през „квартал Христо Ботев“ ;-)

  4. Аааа, не така, аз никога не съм закъснявала за училище, нито когато съм живяла близо, нито когато – далече :))))))

    1. Извинявай, ама защо да съм длъжна да вися с такси в задръстване, след като има трамвай 19 от нас до гарата, който ходи дотам за 15 минути?

      Достатъчно таксита ползвам, за да осъзная, че градския транспорт си има и предимства.

  5. Еленко, ама град с по-противни таксита има ли също?
    Макар че Господ здраве да дава на тия дето направиха кризата, много кротнаха таксиметърджиите – хем вземат по-кротки курсове, хем за лизинга по-рядко слушам. Но все така не се къпят.

Вашият коментар

