District 9

district_9_movie_poster14

Сектор 9 е различния филм тази година. Завръщане към корените на класическия sci-fi с политическата си ангажираност,  социо-културни препратки и футуризъм.

Освен алегория на апартейда, District 9 е коментар върху междукултурния сблъсък в условията на преместването на големи групи хора в Африка от последните 20 години (огромните бежански лагери в резултат от геноцида в Руанда, Судан и тн.т.), дискриминацията, пропагандата и манипулативната роля на медиите.

Влиза в пантеона на сай-фай славата от първо гледане.

About nervousshark

Блогър-гурман, с интереси в политиката, соцално-икономическите процеси и хубавите храна и напитки
Публикувано на разни. Запазване в отметки на връзката.

11 Responses to District 9

  1. пламен каза:

    Ее, убихте се да го хвалите тоя филм. Още малко и ще се навия да го гледам :))

  2. nervousshark каза:

    На мен ми хареса много, но аз съм с леко изместени вкусове :)

  3. пламен каза:

    Мъча си да си представя, какво значи ‘изместени вкусове’, когато става дума за акула ;-)

  4. nervousshark каза:

    това си беше чист евфемизъм :)
    просто обичам да гледам глупости като стари фантастики, че и да ги чета в писмен вид.

  5. Nikola каза:

    Филмът беше доста брутален, главният тип наистина игра много добре. Това го казвам аз, който гледам фантастика веднъж на всеки десет години.

    Като минус: Паралела с апартейда можеше да е една идея по-малко очевиден.

  6. rijin каза:

    Съшита с конци резлива боза

  7. Юрий каза:

    Не можах да се потопя във филма, както съм го правил в „Стар трек“, например.
    Явявах се малко един вид страничен наблюдател, може би именно заради това „новинарско“ поднасяне на сюжета. Не знам, може и да съм пълна консерва, но фантастика не пропускам :)

    По десетобалната му давам някъде м-у 6 и 7.

  8. Allisa каза:

    Фен съм на сериозния сай-фай, обаче тоя филм определено ме разочарова. Трудно ми е дори да го класирам по някакъв начин.. Нещо, ама…като нищо.

  9. Digital Rebel каза:

    много ми хареса този филв и го изгледах с напрежението, което доставяше! наистина нещо по-различно от sci-fi филмите напоследък, надявам се, че ще има продължение, оставили са си вратичка!

  10. подо каза:

    Аз останах разочарован. Първите десет минути от филма ми се сториха много оригинални във визуално отношение. Обаче последвалото бе такава алогична каша от навързани как да е епизоди, че продължих да се чудя над фабулата дни след като филмът свърши. Не се сещам за една единствена сцена, в която мотивите на героите или обстоятелствата да не бяха абсурдни. Не съм гледал филм с толкова нескопосана история. Идеята, като цяло беше отлична, но в изграждането на логично работещ сценарии авторите са се провалили.
    Един от десетките пример за това е безспорната алюзия с апартейда и колко неуспешно режисьорът е изразил отношението си към него – логично погледнато, трябва да очакваме от него, че ще го заклейми и съм сигурен, че това е било неговото желание, но същевременно извънземните са представени като отблъскващо грозни, безмозъчни, недохранени, крадливи и опасни същества, на които зрителят просто не може да съчувства. През цялото време се чудех, защо просто не ги избият.

  11. johnny каза:

    Подо, ти можеш да съчувстваш само на хубави, в кондиция , нахранени и безопасни същества ли ?

    Изказването ти доказва идеята на филма.

Вашият коментар

