Къде живея

Последните месеци писанията тук се поразредиха, тъй като гледам да прекарвам повече време офф. И това определено е по-доброто решение.

Резултатите от изборите в неделя обаче ме накараха да се замисля аз къде съм. Резлутат от под 7% за Синята Коалиция ми дойде леко като шамар, а снощи майка ми няколко пъти ме помоли да и отговоря на въпроса „Ти къде живееш?“, на което аз най-накрая измънках „ми… в България?“.

Е да де, в България, но явно в някаква паралелна България, тъй като 90% от хората, с които общувам реално, виртуално или си другаруваме във Фейсбук гласуваха за сините. Малка част избраха зелените, но нито един ГЕРБ, ДПС, Атака или РЗС.

Та – питанката е, къде живея аз?

Автор: nervousshark

Блогър-гурман, с интереси в политиката, соцално-икономическите процеси и хубавите храна и напитки

21 thoughts on “Къде живея”

  1. Според мен все пак трябва да се радваме, защото тройната коалиция си замина (ДПС няма да разпределя порциите и НДСВ изтече в канала) и беше обезсмислен „корпоративния вот“.
    ГЕРБ тепърва ще минава пътя на НДСВ, който познаваме и при едно разслояване нашите 15 гласа ще са решителни за запазване на кабинета.
    Ние достигнахме минимума, но пък няма да има кариеристи като Нено Димов и Димитър Абаджиев, аз не очаква драми с парламентарната група.
    Сега е момента за налагане на нови лица по примера на Мартин Димитров. Според мен трябва да има смяна на поколенията, за да не се натяква непрекъснато за Балкан, Кремиковци и т.н. – блогърите може да сме наясно, но масата явно не е.

  2. Не можеше да се очаква много с тази медийна канонада.
    Хората, които се информират от медиите смятат фалиралата Балкан за по-голяма загуба от милиарди откраднати от обществени поръчки.
    Сега със смяна на поколението и липса на медийна война, нещата ще тръгнат нагоре.
    А и много от хората, по принцип гласуващи на сините, сега гласуваха за ГЕРБ. На следващите избори пак ще се обърнат (както 2001-2005)

  3. Всички, които познавам аз и моите приятели гласуваха за сините… Тези под-7% изненадаха и мен.

  4. Maгда, това отговаря в голяма степен на въпроса защо живееш (живеем) в България. Щото Българиите са поне (!) две, ние с теб обитаваме една от тях.

    Оттук, две задачи:

    1) Програма минимум „нашата“ България да участва в териториално-конституционния процес на общото

    2) Програма максимум през десетина-двайсет години да се повтаря локомотивното изпълнение от 1999-2000 (нарочно само тези две години турям, разбиръш ле), когато едната България подхвана другата на буксир и я пренесе от едно място на друго.

    След доста години, в които и двете задачи бяха химера, сега по-малката не е. Ужасно тъжно е да се радваме на това, но е факт.

  5. A propos, аз имам не един и двама близки познати, от „нашите“, които гласуваха за Бай Бойко. Колкото неприятно, толкова обяснимо.

  6. Разочароващо е под 7 %. Това го почувствах от Дарик радио в деня на изборите. От разговорите с познати , които са фенове на сините, считат, че дали гласуваш за сините или за Герб е равнозначно. Може би е било грешка, да се говори твърдо за коалиция /Герб + Синята коалиция/преди изборите.

  7. До деня преди изборите живеех в една почти 100%-ово синя България. В самия ден обаче се заслушах и установих, че Бойко има огромен електорат (не че не е видно от резултатите). Огромен и шарен, включително и хора с типично „син“ профил.

    Сините, Сините направиха една първа стъпка към завръщане в играта. Много гадове бяха елиминирани. Сините лидери извървяха някакъв път- и Костов е различен и Мартин.
    Сега- вероятно участвайки в управлението- те не бива да забравят, че на тези избори загубиха.

    Главно защото Синият избирател е прекалено лесно да го опишеш с три изречения. И това, надявам се, ще се промени.

  8. Аз съм социалист по природа- и точно затова се радвам, че социалистите загубиха. Защо ли!? Защото социалистите не са социалисти когато са на власт. Така, че се надявам социалистите да преживеят катарзис, и най после да извадят червеният ръжен- задв ръцкат капиталистическите свине. Социалист съм защото мисля за всички, а не само за себе си, затова не мога да съм десен. Айнщайн е казал защо е социалист. Радвайте се, че социалисти ще ръцкат властв.

  9. Радан, кажи защо го намираш за обяснимо? Не се заяждам, питам наистина. Как е обяснимо или приемливо да знаеш, че премиер ще ти стане пожарникар, да имаш избор и да избереш така…?

  10. @Яна – знам, че не се заяждаш, съвсем естествен ти е въпросът.

    Много време „сините“ се надпреварвахме да легитимираме Бойко. Същевременно, той „извади“ сериозни личности от НПО сектора и много силна програма. А ние се идентифицираме, отграничаваме от него само исторически с това „синьо“… Защо хората да не гласуват за по-силното от две толкова сходни предложения…

    В тази посока размишлявам, засега хаотично

  11. България има много повече от две лица и понякога човек наистина трябва да си изтерзае невроните, за да разбере корените на различията. Някой може ли да ми каже защо българите в България гласуват по един начин, а в чужбина по друг? Защо в България БСП е втора по брой на гласове, а в Париж е пета? Теорията за „Големия пазар“ може би обяснява донякъде проблема, но пък може и истината да е другаде.

    Колкото до пожарникарския ценз на бъдещия премиер, аз лично съм доволен, че въобще има някакъв ценз, защото предните двама бяха абсолютни екскурзианти. Та в този ред на мисли се надявам през лятото да има по-малко горски пожари :-))) Защото ако ББ гаси пожарите със същия успех, с който разкриваше престъпленията като шеф на полицията, в Бг няма да остане нито едно дръвче, където човек да си почива на сянка.

  12. останах с впечатление, че единственото място, където ск спечели изборите, е ню йорк. това говори само по себе си – няма какво да се лъжем – голямата част от онези, които биха се идентифицирали със ск като разбирания, не са в бг. и аз мисля, че познавам (почти?) само хора, гласували за ск – но това е нормално – човек има среда, подобна на себе си, събира се и общува с хора по ценности. и аз първо се шокирах от тези под 7%, но герб сега е т. нар. „народно“ дясно – хората не гласуваха за ценности (съжалявам за клишето), гласуваха срещу бсп и доган. а ск сякаш съзнателно предпочете мълчаливо да насърчава по-скоро гласуване за герб отколкото негласуване, защото беше най-жизнено важно да няма бсп и дпс в управлението. а герб е голяма неяснота – подозирам, че и 10% от народните им представители идея си нямат къде би трябвало да стоят политически/идеологически.

    костов става все по-прекрасен, но за огромно съжаление не мисля, че някога отново ще го видим да ръководи страната.

    колкото до българиите – има една с много разслоения, които не са повече или по-драстични от тези в щатите или англия – дори обратното. това с идеята за унифицираната българия е остатък от преди 20+ години – никола има прекрасна метафора с блока в последния си пост.

  13. Как къде?

    В София.

    В кръг от интелигентни млади хора – софианци и живеещи в чужбина. Всички около и малко над 30-те.

    В контактите ти се включват и няколко по-възрастни, стари софиянци с дълбоки сини убеждения.

    Нямаш директна и пряка връзка с провинцията и най-вероятно с вече си се разделила с бабите и дядовците си…

    Може и още да се задълбочи, но основното в „профила“ на тези, които са задраскали№19….

  14. Здравей Акулке, отдавна не бях те посещавал – проблемни времена, ситуации. Днес си помислих, а какво ли става с теб в тези отново преходни времена. нещо се зачетох и ми хареса и онова за миенето на балконите, за мушкатата…Дали си тук или не си – вероятно състоянието е типично за хора с добри души и вярващи в каузи – зелени, сини, червени, те си живеят в техните си светове, оказали се виртуални. Политиката стува ли си да се косим, да се обиждаме, да сме нещастни? Политиката нали е средство. Защо малцина говориха през тези месеци за целите ни, те до пълните с мангизи джобове ли се свеждат. Аз съм напред във времето и имам един спомен от времена, когато тати ми капитан на един кораб ме взе да обикаляме Средиземноморито и какво – от там стигнахме до Ливерпул. Голям град, митичен за някои от младите на кораба, но най-щастливи бяха редовите матроси. Един се изтъпани пред английското Боби и взе да се тупа по джоба, показвайки силно знание на езици – Тумору морнинг, рече, фул джоб мангизи и на базар. дали и днес е така? Седим пред едно изтъпанено Българско Боби и….ако тумору морнинг фул джоб – щастие, ако ли не – виновни турците, ако още по-дълго …и руснаците, сетне не знам. Може пък и Бобито да е пличина, защото е застанал нелепо на нясто дето не му е място…Приятно лято и не мий балкона – водата е проблем номер едно на човечеството, не я хаби.

  15. Даа, в София живееш и тя сега е празна и можеш да се разхождаш на спокойствие :):)
    Не знам дали само в България, но хората много бързо забравят и много малко анализират. Та за това толкова малко за сините този път.

Вашият коментар

