18% сиво

Наскоро прочетох „18% сиво“ на Захари Карабашлиев, след като ми я препоръчаха няколко човека, на които имам доверие що се отнася до книги.

Опредeлено не сгреших. „18% сиво“ е първата българска книга от адски дълго време насам, която успява да ме грабне дотолкова, че да я изгълтам за около следобед и част от нощта. Не успях да я оставя, а след това бях като зашлевена сериозно през лицето.

Няма да правя литературни анализи, за мое и за чуждо щастие отдавна се отказах от попрището на езиковед и литературист, но тази книга си заслужава всяка отделена минута.

На места езикът е леко груб, но точно липсата на излишен маниеризъм те кара да вярваш на това, което се случва, колкото и сюжетът да поема по неправдоподобни пътища.

Историята потегля бавно и отегчено, постепенно набира скорост, докато накрая те вкара в нокаут, от който няма опомняне няколко дена. Пътуване в спомени, общи за много от нас, пътуване през себе си, докато цяла Америка минава покрай теб и край, който изобщо не искаш да е там.

Автор: nervousshark

Блогър-гурман, с интереси в политиката, соцално-икономическите процеси и хубавите храна и напитки

6 thoughts on “18% сиво”

  1. На мен ми я подариха наскоро и наистина много бързо се чете. Аз имам някои забележки, но по-добре да се концентрирам върху положителните неща – смятам, че по-скоро е добре да се прочете, отколото да се подмине. Личи си, че авторът е упражнявал писането на сценарии (доколкото знам е и учил това в Америка).

  2. Добре, че имам виртуални познати като теб, че напоследък с никого не си говорим за книги. Ще последвам препоръката ти.

  3. Може би си права, че 18% сиво трябва да се прочете на един дъх. Аз я размотавах около месец, но след време ще я препрочета отново. Заслужава си времето.

Вашият коментар

