За коалицията

Много хубав коментар на Никола за сформираната коалиция между ДСБ и СДС, не бих могла да кажа по-добре това, което си мисля в момента.

И постовете на Радан и Комитата по въпроса, както и коалиционния документ при Иван Бедров.

About nervousshark

Блогър-гурман, с интереси в политиката, соцално-икономическите процеси и хубавите храна и напитки
Публикувано на коментар, политика. Запазване в отметки на връзката.

9 Responses to За коалицията

  1. Acnapyx каза:

    И все пак ме тормози мисълта, че по този начин СДС се самопретопява. Знам, че това сега е правилната стъпка, но… Костов да играе равен или втора цигулка, някак си не си го представям.

    Дай боже да се окажа неправ.

  2. nervousshark каза:

    Абе я ми обяснете как си представяте Костов точно и редовите членове на ДСБ?

    Че започнах да се обърквам вече :)

  3. Просто обяснение – Костов е вярващ, вярващите са смирени

  4. Acnapyx каза:

    То няма много за обясняване. Просто Костов по мои (непреки) впечатления си пада доста силен характер и лесно може да се наложи на млад и умерено неопитен лидер на дясна формация. И без да съм прекалено лош пророк, твърде вероятно именно това ще се случи. СДС ще прави отстъпки, за да не се разпадне въпросната коалиция, което именно ще им изгради публичния имидж на слаба и отстъпчива партия. Което в дългосрочен план не е в тяхна полза, макар да е за благото на дясната идея. Костов залагаше през всичкото време на това, че има ИДЕИ и не отстъпва от тях. Те правят обратното – за общото благо правят отстъпки. Да обясняваме ли според представите на масовия човек кое от двете е за предпочитане?

    За редовите членове на ДСБ… ами хора като хора са. Може би малко по-крайно десни по идеи, отколкото ми е комфортно да приема. И все пак аз идеологически проблеми с която и да е дясна формация нямам. Не виня никого, знам, че тази коалиция е по-добре да се случи, но с нея съответно за мен започва отмирането на СДС като собствен политически играч. Не разцепление, съмнява ме. Но постепенно разочарование на поддръжниците на СДС от липсата на ярка собствена позиция – за сметка на отстъпките пред ДСБ, ще доведе до спад на членската маса, която и сега е около критичното ниво.

    Повтарям, надявам се това да не се случи. Защото винаги съм бил за СДС – от промените насам. Още когато бяха набор от разнородни партии и движения, а не монолитна партия. Ще ми е тъжно да ги гледам да отмират, както ги гледах и досега. Просто се чудя има ли вариант, при който те да оцелеят и да бъдат силни самостоятелно, без ДСБ. Надявах се това да стане с избора на Мартин Димитров, но не би.

  5. nervousshark каза:

    Доста от поддържиниците на ДСБ далеч не са толкова десни като разбирания, но са хора, които искат реформи и смяна на съществуващата олигархично-престъпна система. И в ДСБ се чустват представени.

    Колкото до СДС – ти, като симпатизант и поддръжник какво направи, за да не са нещата такива, каквито ги описваш в момента? Защото оплаквачки много има на „автентичното дясно“ и на СДС, но малко хора, които наистина правят нещо.

  6. rossie каза:

    До Аспахух: „разочарование на поддръжниците на СДС от липсата на ярка собствена позиция“
    За каква по-точно ярка собствена позиция говорим? Ако имаше някаква собствена позиция, дори и не толкова ярка, нямаше да са сигурни аутсайдери на изборите и то не поради липсата на сини поддръжници. Аз съм ЗА обединението. Пък ще видим.

  7. Acnapyx каза:

    Знаех си, че ще ме сдъвчете :)

    И аз съм ЗА обединението, защото по-добър вариант няма. Просто… искаше ми се да съществуваше и друг изход. Нищо повече.

  8. nervousshark каза:

    Е, чак пък да те дъвчем. Просто ако всички, които обясняваха, че им пука за СДС и тн.т., правеха наистина нещо, България щеше да е едно много по-различно място.

  9. Acnapyx каза:

    Добре, как тогава тълкуваш интервюто пред Нова? Че „може да работи с БСП“?

Вашият коментар

