Капитал vs Дневник

Едно от нещата, които напоследък ми дават повод за размисъл са сериозните разлики, които откривам между „Дневник“ и „Капитал„, като  резултатът определно е в полза на първия (а в крайна сметка са под една шапка, n’est-ce pas?).

В „Капитал“ като че ли последните месеци сериозно взе да се усеща липсата на сериозна, аналитична журналистика, а повод да драсна 2 реда тук е статията им „Зимата на тяхното недоволство“ за протестите от седмицата, в която аз съвсем не мога да разбера какво е искал да каже автора. Дъра-дъра да напишем нещо, че ще е съвсем нелепо, ако пропуснем събитието на седмицата (не казвам, че няма и добри попадения, но в последно време те са по-скоро изключение, отколкото правило).

Доста добри журналисти, които аз харесвах като Яна Бюрер-Таверние и Веселин Димитров вече не са там, а аз с нетърпение очаквам пак да започнат да пишат някъде.

За сметка на това „Дневник“ имат добри колонки, списвани от Бойко Пенчев, Георги Господинов, Александър Андреев и други, имат и Любослава Русева и още няколко човека, които хапят, при това сериозно, а коментарите и анализите са навременни и точни (само около гей парада летоска се изложиха доста).

Сега остава да се надявам, че не само „Капитал“ ще се освести, но и в пространството ще се появят още медии – обективни, независими и интелигентно списвани. Надеждата умира последна.

От онзи ден пък „Дневник“ има нови одежди, с които още не мога да свикна, но май ще ми харесат.

П.С. Не знам дали „проектът“ на другаря Гамизов целеше да обезкърви сериозните медии, но ако да, определено е отбелязал успех. За тази работа се полага орден 3та степен „Феликс Едмундович“ и разходка до Туркменистан за обмен на братски опит в областта на енергетиката.

About nervousshark

Блогър-гурман, с интереси в политиката, соцално-икономическите процеси и хубавите храна и напитки
Публикувано на коментар, литература. Запазване в отметки на връзката.

15 Responses to Капитал vs Дневник

  1. Много „бизнес“ ми е „Дневник“, поради това нямам навик да го купувам. А „Капитал“ наистина извадиха няколко доста слаби броя подред в последно време.

  2. dzver каза:

    Подкрепям Николай Павлов. Последните няколко броя идат скучни (от новогодишния включително насам), иначе харесвам повече Капитал от Дневник.

  3. nervousshark каза:

    Е аз така или иначе цял живот работя в „реалния“ бизнес :), така че доста от нещата ми вършат чудесна работа. Но общо-взето го минавам онлайн 2-3 пъти на ден.
    За „Капитал“ и аз се присъединявам.

  4. Чета и двете, Капитал по-малко, но ме дразнят, че плурализмът им е на нивото на „Работническо дело“. Много зле.

    За мен има само един вестник в България с коментатори с разностранни умни позиции и това е „Сега“. И Радан пише там.

  5. nervousshark каза:

    Станков, защо мислиш че редакционната политика на един вестник непременно трябва да е плуралистична?

  6. @nervousshark, защото плурализмът е основата и доказателството за всяко свободно общество.
    Ако вестникът не е плуралистичен, то той не може и да е честен, в него неизбежно трябва да има (авто)цензура. И тогава е просто пропаганден пасквил.

  7. Yana каза:

    Яна Бюрер Тавание мисля, че пише книга.

    Капитал запада от близо две години. Не мога да коментирам анализите на български събития, но виждам как там пишат все по-неграмотни хора, а редакторският контрол отслабва. Наистина „Общество“ страда от липсата на Яна и Николета Попкостадинова, за Лайт да не почваме, а кореспондентите им в САЩ са просто подигравка с читателя. Едва ли има по-мърляв журналист от Илин Станев.

    Дневник не чета редовно, но ако ми трябва информация за някое събитие, оттам започвам. Няма доверие на други български ежедневници и новинарски уебсайтове. Но и в Дневник съм хващала небивалици…

  8. kanew каза:

    @nervousshark, съгласен съм с размислите ти за двата вестника под една шапка.
    Не мога да не се съглася и със Станков.

  9. nervousshark каза:

    Яна: за съжаление няма българска медия, в която да не се срещат небивалици. А ние тук отсяваме тези с по-малко. Страхотни критерии за добра журналистика си имаме, нали?

    Станков: прав си за това, че вестникът трябва да е честен. И пак ще кажа същото като на Яна – у нас няма медии, които да не играят за нечии интреси, да нямат поръчкови статии и така нататък. От тази гледна точка по мое мнение „Дневник“ е един от най-не пропагандните, но всеки е в правото си да има друга гледна точка :))) Тъпо е обаче да си избираме медиите по това кой е по-малко лош. Аз затова и напоследък разчитам на блоговете и като гледам процентно откъде се информирам, четенето ми на „истински“ медии отива към < 10%.

    Канев: Любопитно е наистина под една шапка и с доста общи екипи колко различни продукти могат да излязат.

  10. Jaguar каза:

    Аз също не разбрах какво иска да каже авторът в посочената статия… По принцип не чета нито единия, нито другия вестник, така не мога да коментирам останалото.

  11. Marfa каза:

    А пък мен ме е яд, че се каня от доста време да напиша нещо такова, ама ето, че от пусти мързел някой ме изпреварил :) Ами да, наистина, такова е и моето наблюдение. В „Дневник“ напоследък се публикуват пиперливи анализи, отразяват се събития, които в казионните вацки са на седма-осма страница и пр., докато „Капитал“ е започнал да става… Скучен, де да знам. Май не е точната дума. Още е далеч от нивото на средностатистическата вацка, за щастие, но и не е това, което беше. Дано влязат в крак най-сетне, че така, както е в момента, ми е мъка.

  12. nname.org каза:

    Капитал даже разкараха страницата с блоговете.. не бих им се разсърдил, ако намерят еквивалент на колонките от Дневник

  13. У вас тут что форум фанов или все же серъезный блог?

  14. free online spades каза:

    Interesting idea. If you have free time, pleas came to my site. Thith is it – How to play spades.

  15. Интересно пишете. Но не пойму почему изложеный материал вызвала воспоминания о детстве, и не отходя от темы – Детские Игрушки Москва. И не забрасывайте блог; )

Вашият коментар

