Мавзолей, Ружа Лазарова

В януарския брой на „Едно“ е публикуван откъс от романа „Мавзолей“ на Ружа Лазарова.

Хареса ми.

Романът излиза на 14 януари на френски, повече в „Дневник“.

П.С. Досега не съм попадала на някой от романите на Ружа Лазарова, явно поради неприятната ми фобия да чета нова българска литература, като се престрашавам чак след като ми е препоръчана поне от 10 човека. Причината – ширещите се през последните години у нас графомания и самиздат.

About nervousshark

Блогър-гурман, с интереси в политиката, соцално-икономическите процеси и хубавите храна и напитки
Публикувано на литература. Запазване в отметки на връзката.

9 Responses to Мавзолей, Ружа Лазарова

  1. сандо каза:

    За графоманията съм съгласен – май и ние, блогърите, сме засегнати от този феномен :-))) Колкото до „самиздат“, почти всички български автори са на този принцип и малцина са тези, които печелят някакъв хонорар от книгите си. За процент от продажбите пък и дума не може да става, защото рядко някой надскача 1000 продадени бройки.

    И в литературата царува същият комунизъм, който трови и музиката, и пресата, и политиката, и всичко в обществото ни – група номенклатурчици, получили в наследство СБП, СБХ, СБЖ и останалите Съюзи, колят и бесят самоволно. А младите… ами спасяват се както могат! В създалия се културен вакуум се роди чалгата – по образ и подобие на нуждата ни за масова култура, т.е. долна и примитивна.

    Колкото и да е „постно“, единственият истински и непринуден културен обмен под формата на обществен дебат е… тук, в блогосферата!

  2. nervousshark каза:

    Прав си, че на много млади и талантливи писатели не им остава нищо друго, освен да се самоиздават, но оттук възниква друг проблем.
    Всякакви графомани, топастролози и прочие паплач срещу скромна сума печатат произведенията си, около които се вдига някакъв шум в медии и интернет, което не е особено трудно, раздават си тук-таме награди помежду си и изобщо, изпълват литературното пространство със себе си.
    И отблъскват хората.
    Аз просто не знам как да достигам до качествената литература и разчитам на приятели и малкото медии, които ми харесват, за да попадна на хубаво произведение.

  3. И аз съм на този принцип – не ми ли се препоръча книга от човек, на когото мога да имам доверие, че няма да ми пробута нещо долнопробно, не пипам.

  4. сандо каза:

    И аз забелязах, че едни и същи хора са веднъж в журито, веднъж сред наградените… И си се хвалят един-друг, и си се радват, а драсканиците им за нищо не стават. Обаче пак се напъват.

    Запознати с тези проблеми хора са ми разказвали как издателите лъжат за броя продадени книги, книгоразпространителите са старателни за едни и немарливи за други, а ако искаш книгата ти да е на челно място по лавиците, трябва да бутнеш на книжаря.

    Но ще дойдат и по-добри времена, защото по-замрял литературен живот от това едва ли може да има. Междувременно съвременна българска поезия се намира само в интернет – препоръчвам ви горещо ivancheff.blogspot.com и bemberski.blogspot.com (сори за спаменето :-)))

  5. nervousshark каза:

    Изобщо не е спамене :)
    Благодаря за коментарите!

  6. elitsa mateeva каза:

    vizh togava zahari karaba6liev 18 % sivo, kapka kasabova-ulitsa bez ime- 9 zaitsi na virginia zaharieva, novata na liudmil stanev-priateli moi, niama da suzhaliava6-vsi4kite knigi sa gotini po svoemu:)

  7. pointlesspring каза:

    Аз мога да препоръчам „Кефер или цветята на малката Ида“ на Милена Фучеджиева, макар че на някои може да се стори малко трудна за преглъщане, „18% сиво“ го изгълтах за една вечер, а Людмил Станев има нова книга? Не знаех! Людмил е най-великият!

  8. yumito каза:

    Излязла е, прочетох я на един дъх. Зададох си само многократно въпроса „Защо забравяме толкова лесно?“.

  9. nervousshark каза:

    Изчезвам да я купувам…

Вашият коментар

