Какво да направим когато #1 (или за хипогликемията)

Напоследък се появи тенденция да се отговаря на въпроси на читатели в блогове, въпреки че нея си я има, откак съществуват печатните медии, така че преносът и в новите е някак си съвсем естествен процес. Сега, аз всъщност няма да правя никакви рубрики и #2 няма да има, но ми се ще да напиша какво се прави, когато човек изпадне в хипогликемия.

В интерес на истината, на мен ми се случва доста често, по съвсем неизвестни причини и усещането е едно от най-неприятните, които съм изпитвала. Общо-взето започва с леко чувство за дезориентация, което се засилва, започва да ме облива ледена пот, пулсът ми се засилва и в един момент изобщо не знам къде се намирам. Онзи ден ми се случи в трамвая, като едвам издрапах до будката на спирката до нас.

Това, което аз правя е: ако съм вкъщи, изяждам две супени лъжици захар с чаша топла вода, но мед или сладко също вършат работа. Такова чудо у нас обаче рядко се появява, добре поне че има захар. Навън вече е малко по-сложно, като най-бързо става с половин литър Кока Кола или някакъв шоколад, но в краен случай се стига до вафли, бисквити и всичко друго, в което има някакви захари. Ефектът обаче е по-бавен. Добре е за всеки случай да се носят няколко пакетчета захар, но аз забравям да си заредя чантата и после горчиво съжалявам.

В общи линии не знам кога и къде ще ме сполети, диабет нямам, поне засега, но пък съм наблюдавала, че задължително става след като съм яла Corny (купешко), корнфлейкс или пък съм пила някакви напитки Лайт. Обяснението е, че организма произвежда повече инсулин заради глюказата и подсладителите в тези боклуци, отколкото е необходимо и това води до хипогликемия. Добре поне, че не си падам по подобни джънкове и сладко, пък и ми се изпари желанието да се храня „пълноценно“ точно по този начин. Сладкото на шоколад, иначе месо, кисело мляко и зеленчуци. Според кардиоложката ми дори и леко вредни, 30-годишни навици не е добре да се променят. Фък оф обработени зърнени храни.

И интересен съвет, който не съм прилагала досега – във вътрешната страна на бузата се втрива мед, така ефектът идва много бързо, това помага ако човек е в колапс и не може да преглъща.

Автор: nervousshark

Блогър-гурман, с интереси в политиката, соцално-икономическите процеси и хубавите храна и напитки

4 thoughts on “Какво да направим когато #1 (или за хипогликемията)”

  1. Аз гледам да избягвам въглехидрати, но наистина пълнозърнестия хляб и царевицата поддържат дълго време нормални нива на захарат в кръвта.
    Въпросът е като стане критично положението. Тогава май мед или захар е най-бързия вариант.

Вашият коментар

